0 PLN

Aktualności

Szukasz więcej informacji na temat roweru elektrycznego Pivot Shuttle SL?

Szukasz więcej informacji na temat roweru elektrycznego Pivot Shuttle SL?

Shuttle FAQ 

Pivot odpowiada na najczęściej zadawane pytania odnośnie roweru Shuttle SL!

 

Jaki rozmiar roweru Pivot Shuttle SL powinienem kupić?

Poniżej przybliżone wytyczne od producenta.

S: 160 cm - 173 cm

M: 170 cm - 183 cm

L: 178 cm - 188 cm

XL: 185 cm +

Pamiętaj jednak, że ta tabelka nie jest wcale wiążąca, a przy wyborze rozmiaru należy przede wszystkim brać pod uwagę swój styl jazdy. 

 

Jak ustawić zawieszenie w moim Shuttle SL?

Na rowerze znajduje się wskaźnik sagu, który powinien ułatwić ustawienie amortyzatorów w rowerze. Sporo podpowiedzi znajdziecie też na tym filmie, gdzie sam Bernard Kerr podpowiada jak ustawić sag. 

 

Czy mogę wyjąć akumulator, jeśli chcę go naładować poza rowerem?

Odradzamy to. Akumulator Shuttle SL został zaprojektowany tak, aby można go było w pełni zintegrować z ramą bez konieczności wyjmowania go w celu naładowania. Aby zapewnić najlżejszy i najlepiej działający rower w tej kategorii, zdecydowaliśmy się nie budować Shuttle SL z opcją wymiennego akumulatora. Akumulator można wyjąć, ale wymaga to określonych procedur, w tym wyjęcia silnika.

 

Dlaczego ebike Shuttle SL ma zintegrowaną wewnętrzną baterię zamiast baterii typu wymiennego?

Istnieje kilka ważnych powodów, dla których warto używać baterii zintegrowanej. Sprawiliśmy, że Shuttle SL jest lżejszy o około 0,5 kg, projektując ramę wokół wewnętrznego akumulatora. Zintegrowana bateria jest nie tylko lżejsza, ale udało nam się zmniejszyć grubość ścianek i wyeliminować dodatkowe części potrzebne do wersji wyjmowanej.

Zintegrowany akumulator nadaje Shuttle SL piękny profil dzięki smukłej, czystej rurze dolnej.

Zintegrowany akumulator oznacza mniej ruchomych części i bezpieczniejsze dopasowanie do wszystkiego wewnątrz ramy, dzięki czemu rower jest cichy, a jedyne, co słyszysz, to opony na szlaku i otaczająca Cię przyroda.

 

Jak długo trwa ładowanie baterii w rowerze Pivot Shuttle SL?

FAZUA podaje, że całkowite naładowanie baterii może zająć do 3,5 godziny.

 

Ile kilometrów mogę przejechać na jednym ładowaniu akumulatora?

Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie — tak naprawdę wszystko zależy od tego, ile wymagasz od akumulatora i jednostki napędowej podczas jazdy. Jeśli całą jazdę wykonasz w najmocniejszym trybie wspomagania pedałowania (Rocket), będziesz potrzebować więcej energii z akumulatora niż w przypadku korzystania z mniej wydajnych trybów (Breeze lub River).

Oto nasze własne doświadczenie: Podczas testowania tego systemu stwierdziliśmy, że większość naszych przejażdżek wymaga przełączania się między różnymi trybami — Rocket dostarcza więcej mocy niż chcesz przede wszystkim na zjazdach, płaskich ścieżkach a czasem nawet na niektórych podjazdach. W związku z tym, gdy rozpoczynamy jazdę z w pełni naładowanym akumulatorem, na którym wyświetla się pięć kontrolek, możemy rutynowo zakończyć 3-4-godzinną jazdę z ponad 1000 metrów przewyższenia i 1 lub 2 lampkami wciąż widocznymi na wyświetlaczu ( z jeźdźcem o masie około 90 kg) na pokładzie. Lżejsi jeźdźcy i ci, którzy jeżdżą głównie w trybie Breeze (eko), mogą spędzić nawet dłuższe dni w siodle na jednym ładowaniu.

 

Jeśli chcę robić dłuższe przejażdżki, czy dostępna jest dodatkowa bateria?

Shuttle SL został zaprojektowany tak, aby akceptować akumulator przedłużający zasięg Fazua, który powinien być dostępny w pierwszej połowie 2023 roku.

 

Ile razy można ładować baterię, zanim będzie trzeba ją wymienić?

Wszystkie akumulatory stopniowo magazynują mniej energii przy każdym ładowaniu. Jednostka baterii FAZUA została zaprojektowana tak, aby zapewnić 1000 doładowań, zanim osiągnie punkt, w którym zalecana jest wymiana baterii. W tym momencie bateria utrzyma 60% swojej pojemności w porównaniu z nową.

 

Jaki rozmiar sztycy pasuje do roweru Pivot Shuttle SL?

31.6mm

 

Jaki rozmiar zacisku siodełka używa Shuttle SL?

Rama Shuttle SL wykorzystuje zacisk sztycy 36,4 mm, niektórzy producenci nazywają go 36,5 mm.

 

Jaka jest głębokość wsunięcia rury podsiodłowej w Shuttle SL?

S – 270 mm

M - 292 mm

L – 332 mm

XL – 320 mm

*Proszę dokładnie sprawdzić wymiary sztycy przed zamontowaniem sztycy.

 

Jak szeroką oponę mogę założyć do ebike Shuttle SL?

Shuttle SL może jeździć na 29-calowych kołach z oponami MAXXIS o szerokości do 2,4 cala. Inni producenci także mają opony o tych wymiarach.

 

Jak duże tarcze hamulcowe zmieszczą się w Shuttle SL?

Shuttle SL został zaprojektowany z myślą o tylnej tarczy 180 mm i ma mocowanie na 180 mm, więc nie można zamontować tarczy 160 mm w Shuttle SL. Tarcza 203 mm zmieści się po zastosowaniu adaptera.

Konstrukcje World Cup są wyposażone w tarcze o średnicy 180 mm z przodu. Wszystkie inne wersje są wyposażone w przednie tarcze o średnicy 203 mm, przy czym wykorzystany jest adapter ze 180 mm na 203 mm.

* Tarcze z tyłu Shuttle SL, mają zainstalowany magnes do użytku z czujnikiem prędkości. Jeśli zmienisz tylną tarczę, upewnij się, że masz prawidłowo zainstalowany magnes.

 

Jakich sterów potrzebuję do Shuttle SL?

Shuttle SL wykorzystuje ZS (zero stack) 44 mm u góry i (zero stack) u dołu 56 mm.

Konstrukcje World Cup mają przedłużoną miseczkę o 10 mm.

 

Jakiego haka przerzutki potrzebuje Shuttle SL?

Rower Pivot Shuttle SL wykorzystuje nowy standard uniwersalnego haka przerzutki (UDH) opracowany przez firmę SRAM. Ten hak przerzutki jest kompatybilny ze wszystkimi przerzutkami na rynku - nie tylko SRAM. Używamy haka UDH, ponieważ oszczędza przerzutkę i bardziej dostępny w różnych sklepach. 

 

Jaka tylna oś pasuje do roweru Shuttle SL?

W Shuttle SL zastosowano oś o rozstawie tylnym 157 mm, zaprojektowaną zgodnie z nowym standardem uniwersalnego haka przerzutki (UDH). Tylna oś dostarczana z ramą to konstrukcja specyficzna dla Pivot, wykorzystująca skok gwintu 12 mm x 1,0 mm. SRAM również produkuje kompatybilne osie UDH 157 mm.

 

Czy ebike Shuttle SL ma różne długości tylnego trójkąta dla różnych rozmiarów i czy mogę mieszać i dopasowywać przednie i tylne trójkąty dla różnych geometrii?

Nie, wszystkie rozmiary Shuttle SL wykorzystują ten sam wzór tylnego trójkąta.Zmiany geometrii obsługiwane są tylko przez przedni trójkąt ramy. Zmiana tylnego trójkąta z jednego rozmiaru roweru na inny nie spowoduje żadnych zmian w geometrii.

 

Jaki skok przedniego amortyzatora mogę mieć w moim Shuttle SL?

Shuttle SL został zaprojektowany pod przedni amortyzator 140 mm lub 150 mm skoku. Maksymalny skok, jaki można zastosować w Shuttle SL wynosi 160 mm.

 

Jaki jest offset amortyzatora do roweru Pivot Shuttle SL?

44mm

 

Jaka jest długość montażowa i skok dampera w rowerze Shuttle SL?

Amortyzator metryczny Shuttle SL ma górne mocowanie typu trunnion, długość montażowa 185 mm i skok 55 mm.

 

Czy mogę zamontować damper sprężynowy w moim Shuttle SL?

Tak, Shuttle SL ma konstrukcję, która dobrze współpracuje z damperami sprężynowymi. Zalecamy Fox DHX2 ze względu na najlepszą w swojej klasie wydajność, niezawodność i możliwości regulacji.

Przed użyciem jakiegokolwiek amortyzatora innego niż określony lub zalecany przez firmę Pivot należy sprawdzić wszystkie parametry. Twój Shuttle SL nie będzie objęty gwarancją, jeśli wystąpi uszkodzenie spowodowane niezgodnością dampera.

 

Jaki jest limit wagi rowerzysty w Shuttle SL?

120 kg wraz z ładunkiem. Należy również pamiętać, że maksymalne ciśnienie powietrza dla amortyzatora Fox Float X lub DPS w Shuttle SL wynosi 350 PSI.

 

Co to jest „flip chip” w Shuttle SL i kiedy chciałbym go użyć?

Flip chip to prosty sposób na dostosowanie geometrii Shuttle SL do różnych warunków na szlaku. Chip jest ustawiony w ustawieniu low BB. Jest to idealne rozwiązanie do jazdy w szybkim, technicznym i stromym terenie. Jeśli jednak wolisz nieco większy prześwit korby i nieco szybsze prowadzenie w trudniejszym terenie z większą ilością podjazdów i/lub korzeni i kamieni, możesz preferować ustawienie high BB. Wysokie ustawienie podniesie suport i zwiększy kąt główki ramy o 0,5°, przyspieszając skręcanie roweru.

 

Czy mogę zrobić z Shuttle SL wersję mullet?

Jest to możliwe, jeśli naprawdę chcesz mieć rower mullet. Będziesz musiał kupić tylne koło Super Boost 27,5”. Mieszane ustawienie kół spowoduje zmianę kąta główki ramy Shuttle SL i nieznaczne obniżenie wysokości suportu, więc będziesz chciał uruchomić flip chip w pozycji „high”.

 

Czy mogę dostosować poziomy wspomagania Shuttle SL?

Tak, możesz łatwo dostosować swój system, aby lepiej pasował do lokalnych szlaków lub twoich preferencji. Można to łatwo zrobić za pomocą oprogramowania na komputerze lub aplikacji FAZUA na smartfonie. Jednak dzięki naszym własnym testom systemu załadowaliśmy własne ustawienia parametrów dla każdego z trybów wspomagania, aby zapewnić najlepszą równowagę dla systemu.

 

Czy będę w stanie dotrzymać kroku znajomym, którzy mogą jeździć na rowerach elektrycznych o wyższej mocy?

Oczywiście! Shuttle SL może nie zapewniać takiego samego momentu obrotowego, jak silniki Shimano EP8 lub Bosch CX 85 Nm, ale rower jest tak lekki, że nie wymaga dużego wysiłku na stromych podjazdach. Na większości szlaków i w terenie nie będziesz odstawał od grupy dzięki imponującemu stosunkowi mocy do masy Shuttle SL!

 

Czy elementy RIDE 60 są wodoodporne?

Wszystkie komponenty i części FAZUA RIDE 60 są zabezpieczone przed wnikaniem wilgoci i pyłu zgodnie z IP54. Oznacza to, że system jest chroniony przed bryzgami wody pod dowolnym kątem, ale nie jest przeznaczony do spryskiwania pod wysokim ciśnieniem ani do zanurzania.

 

 

Co się stanie, jeśli moja jednostka napędowa się zepsuje albo wyładuję baterię? Czy utknę na szlaku?

 

W mało prawdopodobnym przypadku awarii jednostki napędowej Twój Shuttle SL nadal jest absolutnie godny jazdy. Zaprojektowaliśmy Shuttle SL jako świetny rower górski — nawet przy wyłączonym wspomaganiu pedałowania. Dzięki konstrukcji DW Link rower wydajnie pedałuje. To trochę jak jazda na skrzyżowaniu Trail 429 i Switchblade. To prawda, Shuttle SL waży (tylko trochę) więcej niż jego niezmotoryzowane rodzeństwo i poczujesz to przy wyłączonej jednostce napędowej (fizyki nie da się ominąć), ale jazda z wyłączoną jednostką napędową jest nadal przyjemna. Możesz jeździć bez wspomagania częściej, niż myślisz!